محتوا در حال بارگذاری میباشد ،لطفا منتظر بمانید
0
  • سبد خرید شما خالی است.

معرفی انواع شبکه اجتماعی در بازاریابی

با مشاهده محبوبیت و قدرت تاثیر گذار رسانه های اجتماعی، مشاغل و بازاریاب ها به دنبال شبکه های اجتماعی مختلف هستند که بتوانند از آنها برای هدف قرار دادن و جذب مخاطبان خود استفاده کنند.

عموم مردم فقط از انواع کانال های شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک،توییتر، اسنپ چت و اینستاگرام مطلع هستند.

شبکه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا وفاداری مشتریان فعلی خود را افزایش دهید تا جایی که آن ها با کمال میل و به صورت رایگان در مورد شما به دیگران بگویند.

بیش از ۸۸ درصد شرکت ها اکنون در انواع شبکه های اجتماعی بازاریابی می کنند.

در این مقاله، رئال ربات به معرفی انواع شبکه های اجتماعی مختلف که می توانند دسترسی و آگاهی از برند شما را در وب بهینه کنند، خواهد پرداخت.

۱.شبکه های اجتماعی :فیس بوک، توییتر، لینکدین

فیس بوک، توییتر، لینکدین

از این نوع شبکه های اجتماعی برای ارتباط افراد (و برندها) در وب استفاده می شود. آن ها از طریق برند تجاری ، آگاهی اجتماعی، ایجاد روابط، خدمات به مشتری و تولید محتوا به تجارت شما کمک می کنند.

برخی از مزایای این شبکه های اجتماعی عبارتند از:

  • این شبکه های اجتماعی، افراد و مشاغل را به تعامل آنلاین و به اشتراک گذاشتن داده ها و افکار برای اطمینان از روابط متقابل تشویق می کنند.
  • در صورتی که به دنبال بهترین روش ها برای بهینه سازی فعالیت های بازاریابی هستید، انواع روش های رایگان و پولی را در فیس بوک، توییتر و لینکدین کشف خواهید کرد.

۲.شبکه های اجتماعی اشتراک رسانه: اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب

اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب

انواع شبکه های اجتماعی اشتراک رسانه برای یافتن و به اشتراک گذاری عکس ها، فیلم ها، فیلم های زنده (live) و سایر رسانه ها در وب استفاده می شوند.

این شبکه های اجتماعی همچنین قصد دارند در ایجاد برند، هدف گذاری و غیره به شما کمک کنند. آن ها به افراد و برند های محلی برای کشف و به اشتراک گذاری رسانه ها می دهند تا مخاطبان هدف به روشی نتیجه محور تبدیل شوند.

امروزه سایر شبکه های اجتماعی نیز این ویژگی ها را ارائه می دهند، با این حال، برای شبکه های اشتراک رسانه، نقش اصلی همین اشتراک گذاری رسانه می باشد.

  • شروع به کار با استفاده از تصاویر یا ویدئو درانواع مختلف شبکه های اجتماعی اشتراک رسانه در اینستاگرام، یوتیوب و اسنپ چت برای شما مفیدتر خواهد بود.
  • برای تصمیم گیری در مورد این که آیا باید از این شبکه های اجتماعی برای تجارت خود استفاده کنید یا خیر، باید منابع و مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید.این شبکه ها به شما کمک خواهند کرد تا کانال های برنامه ریزی شده ای برای افزایش مخاطبان خود ایجاد کنید.

۳.انجمن های گفتگو:Reddit,Quora,Digg

Reddit,Quora,Digg

این نوع شبکه های اجتماعی برای یافتن، به اشتراک گذاری و بحث در مورد انواع مختلف اطلاعات، نظرات و اخبار استفاده می شوند.

این شبکه های اجتمماعی با داشتن یک منبع درجه یک برای انجام تحقیقات بازاریابی بی عیب و نقص، به مشاغل کمک می کنند. این انجمن ها قدیمی ترین روش های اجرای کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی هستند.

قبل از ورود شبکه های اجتماعی محبوب مانند فیس بوک، این انجمن ها محلی بودند که متخصصان، کارشناسان و علاقه مندان برای انجام انواع بحث در مورد زمینه های مختلف از آن ها استفاده می کردند.

  • این انجمن های گفتگو تعداد زیادی کاربر دارند و دسترسی بی سابقه ای برای تجارت شما را تضمین خواهند کرد. در واقع محلی هستند که پاسخ سوالات مختلف در هر زمینه را ارائه می دهند.
  • در صورتی که تجارت شما نیازبه تحقیقات عمیق مشتری داشته باشد، این شبکه های اجتماعی مناسب ترین محل برای تجارت شما هستند.
  • این محل ها درکنار به اشتراک گذاری اطلاعات و دانستن پاسخ، درتبلیغات نیز بسیار تاثیرگذارهستند.

۴.شبکه های اجتماعی مدیریت محتوا و علامت گذاری: Flipboard,Pinterest

Flipboard,Pinterest

انتخاب چنین شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند انواع مختلفی از جدیدترین مطالب و رسانه هایی را که رواج دارند پیدا کنید، به اشتراک بگذارید، در مورد آنها بحث و گفتگو کنید.

این شبکه های اجتماعی در ایجاد کانال جهت آگاهی از برند برای تجارت شما بسیار مفید هستند،به علاوه انتخاب این مورد برای اجرای انواع مختلف کانال های بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما کمک میکنند تا ترافیک وب سایت و جذب مشتری داشته باشید.

  • باید عناوین و تصاویر را برای فیدهایی که شبکه های محتوا و علامت گذاری جهت دسترسی و اشتراک مطالب خود استفاده می کنند بهینه سازی کنید.
  • با Pinterest می توانید ایده های جدیدی برای پروژه های خود یافته و ذخیره کنید.
  • Flipboard به شما امکان می دهد مجله Flipboard خود را با استفاده از بیشترین محتوای جذاب ایجاد کنید و سپس می توانید آن را برای مخاطبان خود به نمایش بگذارید.

۵.شبکه های اجتماعی بررسی: Yelp,Zomato,TripAdvisor

Yelp,Zomato,TripAdvisor

استفاده از شبکه های اجتماعی بررسی مشتری به شما کمک می کند تا اطلاعات مختلف راجع به انواع محصولات، خدمات یا برندها را کشف، مرور و به اشتراک بگذارید.

وقتی یک کسب و کار در این شبکه ها نظر مثبت دارد، ادعای آن ها معتبرتر شده زیرا بررسی در این شبکه ها به عنوان اثبات اجتماعی عمل می کند.

برای ایجاد یک کانال موفق بازاریابی در شبکه های اجتماعی، داشتن نظرات مثبت در این سایت ها برای مشاغل امروزی بسیار مهم است.

علاوه بر این، بررسی همه مواردی که مشتریان شما در این شبکه های اجتماعی بررسی ارسال می کنند،مورد دیگری است که برای نتایج مثبت رونق کسب و کار شما بسیار مهم خواهد بود.

  • این شبکه های اجتماعی محلی را برای بررسی انواع محصولات و خدمات مورد استفاده کاربران ارائه می دهند.
  • بازبینی مطالب به هربرندی ارزش بالایی می بخشد زیرا بر تعداد خریداران جدید خدمات شما تاثیر می گذارد.
  • Zomato وYelp انواع پلتفرم های شبکه های اجتماعی هستند که خدمات بررسی مبتنی برمکان را ارائه می دهند و به شما کمک میکنند کانال های شبکه های اجتماعی مبتنی بر مکان را ایجاد کنید.

۶.شبکه های اجتماعی وبلاگ نویسی و انتشار: وردپرس، Medium ,Tumblr

وردپرس، Medium ,Tumblr

شما می توانید این دسته را برای انتشار، کشف و اظهار نظر درباره مقالات، وبلاگ های شبکه های اجتماعی و سایر مطالب در وب انتخاب کنید.

بازاریابی محتوا یکی از قدرتمند ترین روش های هدف قرار دادن، جذب و تبدیل مخاطب است.

وردپرس و بلاگر بسترهای وبلاگ نویسی سنتی هستند در حالی که Tumblr و Medium آخرین شبکه های وبلاگ نویسی و انتشار هستند.

  • این شبکه های اجتماعی برای مشاغلی که می خواهند به طورموثرازبازاریابی محتوا استفاده کنند، ضروری می باشند.

۷.شبکه های اجتماعی خرید: Polyvore ,Etsy ,Fancy

Polyvore ,Etsy ,Fancy

اگر می خواهید از جدیدترین روند بازاریابی مطلع شویدو یا می خواهید نکات خرید را بدانید، انواع شبکه های اجتماعی مناسب شما هستند.

همچنین به شما کمک می کنند برندهای مختلف را دنبال کنید، موارد جالب را به اشتراک گذاشته و خرید کنید.

  • برای استفاده موثر از این شبکه های اجتماعی باید سایتی داشته باشید تا تجربه خرید را با تجربه اجتماعی تلفیق کنید.
  • این شبکه ها برای مشاغل کوچک و استارت اپ ها بسیار نتیجه بخش هستند زیرا می توان محصولات خود را بدون هیچ دفتر یا فروشگاه فیزیکی فروخت.

۸.شبکه های اجتماعی مبتنی بر علاقه:Last.fm ,Houzz , goodreads

Last.fm ,Houzz , goodreads

شما می توانید از این دسته برای برقراری ارتباط با افراد دیگری که دارای علایق مشابه هستند استفاده کنید. به راحتی می توانید مخاطبانی را پیدا کنید که علاقه مند هستند در مورد انواع محصولات و خدمات شما بدانند.

  • انتخاب این شبکه ها به شما کمک می کند تا فقط روی یک محصول یا خدمت مرتبط با هر موضوع خاص تمرکز کنید، مثل دکوراسیون منزل،موسیقی، کتاب و غیره.
  • این شبکه ها بهترین محل برای تعامل با مخاطبان دارای یک علاقه خاص هستند.
, , , , , , , , , , , , , ,
اشتراک:

ارسال یک در تیکت پاسخ جدید آمد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *