امیرحسین مهردوست

هوش مصنوعی

برنامه نویس وب و موبایل

مدیریت کسب و کار MBA | DBA

بلاگر حوضه دیجیتال مارکتینگ

دیتا ساینتیست

نویسنده

مدیر پروژه دیجیتال

دیجیتال مارکتر

استراتژیست تولید محتوا

مدیریت مارکتینگ

مدیر تبلیغات

0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

امیرحسین مهردوست

هوش مصنوعی

برنامه نویس وب و موبایل

مدیریت کسب و کار MBA | DBA

بلاگر حوضه دیجیتال مارکتینگ

دیتا ساینتیست

نویسنده

مدیر پروژه دیجیتال

دیجیتال مارکتر

استراتژیست تولید محتوا

مدیریت مارکتینگ

مدیر تبلیغات

نوشته های بلاگ

راهکارهای امنیت سایبری برای مدیران کسب‌و‌کار

سپتامبر 4, 2023 امنیت
راهکارهای امنیت سایبری برای مدیران کسب‌و‌کار

راهکارهای امنیت سایبری برای مدیران کسب‌و‌کار


راهکارهای امنیت سایبری
از ضروریات مدیریت هوشمند کسب‌ و‌ کار و سازمان‌ها به حساب می‌آید. اطلاعات و داده‌های شرکت که شامل فایل ها، ارتباطات کارکنان، مدیریان، مشتریان و کاربران می‌باشد، بخشی از اموال معنوی و دارایی‌های نامشهود آن محسوب می‌گردد.
از طرفی با رشد و پیشرفت تکنولوژی‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده از انواع ابزارها، سامانه و پلتفرم‌های خدمات آنلاین توسط مدیران اهمیت راهکارهای امنیت سایبری بیشتر شده است.


 از اسکریپت ابزارهای سایبری برای حفظ امنیت کسب و کار خود کمک بگیرید.


7 مورد از راهکارهای امنیت سایبری

حفاظت و امنیت داده ها در فضای آنلاین برای تمامی مدیران کسب و کارها به ویژه در مشاغل اینترنتی که دارای پلتفرم یا سامانه (پرتال، وب سایت، اپلیکیشن و…) هستند بسیار حیاتی است. در ادامه هفت راهکار حفظ امنیت سایبری را بررسی می‌کنیم.

  1. پیشگیری از حملات سایبری
  2. آموزش کارکنان (مهندسی رفتاری)
  3. بروزرسانی به موقع تمام سیستم‌ و نرم افزارها
  4. فایروال و بک‌آپ گیری منظم
  5. کنترل دسترسی به سیستم
  6. امنیت شبکه اینترنت وای‌فای
  7. حساب کاربری شخصی کارکنان و تغییر چرخه ای گذرواژه‌ آنها

راهکارهای پیشگیری از حملات سایبری

راهکارهای امنیت سایبری برای مدیران کسب‌و‌کار

امنیت داده به مفهوم نگهداری و مراقبت از اطلاعات در مقابل دسترسی های غیرمجاز، امنیت فیزیکی، امنیت اسناد و مدارک، سوء استفاده، تغییر، تخریب و افشاء امنیت شبکه و… می‌باشد. رمزگذاری و احراز هویت می تواند به شما در محافظت از داده های خود در برابر دسترسی، استفاده یا تغییر غیرمجاز کمک کند.

از رمزعبور قوی یا نیرومند استفاده کنید

  • در این گام باید از ترکیب حروف الفبای تصادفی به علاوه نمادها و اعداد استفاده کرد. به دلیل دشوار بودن به خاطر سپاری این نوع رمزها بسیاری از مرورگرهای وب و اندروید مثل گوگل کروم در حساب کاربری اعضای خود این امکان را فراهم می کند.
  • اگر گوگل اکانت دارید به راحتی می توانید این رمزها را در پسوردهای ذخیره شده اکانت شخصی خود ثبت کنید تا با هر بار ورود به سامانه های آنلاین نیازی به تایپ کردن پسوردتان نباشد.
  • یک روش ساده تر نیز استفاده از روش تشخیص چهره و اثر انگشت یا همان احراز هویت بیومتریک می باشد. با این روش یک بار برای همیشه خیالتان را راحت کنید.

در این مطلب می‌خوانید: حمله Backdoor چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟

احراز هویت دومرحله ای را فعال کنید

احراز هویت دوگانه یا دو عاملی یک عامل اضافه جهت تأیید هویت کاربران ایجاد می‌کند که بر حسب نیاز سازمان می توان از طریق رمز عبور یک بار مصرف یا احراز هویت بیومتریک این گزینه را فعال کرد.
می‌توان دسترسی به اطلاعات حساس را با تنظیم دسترسی کاربران و تعریف نقش کاربری ( اینکه چه اطلاعاتی را چه افرادی بر اساس حساب کاربری خود می توانند ببینند) مدیریت نمود.
این روش میزان خسارتی که در صورت سرقت نام کاربری یا اطلاعات لازم برای ورود به سیستم به شما وارد می‌شود را محدود می کند.

افزایش حفاظت امنیت داده های مشتریان

هیچ فرقی ندارد که در یک مکان فیزیکی مستقر و مشغول فعالیت شغلی هستید یا به عنوان یک تیم به صورت دورکاری فعالیت و درآمدزایی می کنید.

دسکتاپ، تبلت، دستگاه تلفن همراه و تمام دیوایس های اعضای تیم شما باید از نظر حفظ امنیت اطلاعات مشتری در اولویت صاحبان کسب و کارها قرار بگیرد. این که دسترسی به چه داده هایی از مشتریان به چه افرادی داده می شود باید با نهایت وسواس مورد بررسی قرار بگیرد.

آموزش راهکارهای امنیت سایبری به کارکنان 

آموزش مهندسی اجتماعی (رفتاری) مدیران

بسیاری از سازمان‌ها موانعی را جهت جلوگیری از این نوع جعل هویت وضع کرده‌اند، اما اغلب به راحتی می‌توان این موانع را دور زد.


مهم‌ترین روش آگاهی از راهکارهای امنیت سایبری «آموزش» است.


این آگاهی تنها در خصوص عدم کلیک بر روی لینک‌های دریافتی و فقط مخصوص کارمندان رده متوسط شرکتها نیست. مدیران ارشد اهداف اصلی تکنیک‌های مهندسی اجتماعی هستند. تدوین برنامه جامع آموزشی آگاهی از امنیت سایبری از ضروریات امور مدیریتی کسب و کارها محسوب می شود.

مدیر هوشمند کسب و کار  کیست؟

آموزش مهندسی اجتماعی (رفتاری) مدیران

مدیران ارشد شرکت و کسانی که مجوز انتقال پول یا دیگر تبادلات مالی را دارند، از کارکنان کلیدی شرکت هستند که باید در این موارد آموزش ببینند. اگر یکی از مدیران اجرایی درخواست اقدامی فوری با دور زدن رویه‌ها و کنترل‌های معمول را از کارکنان رده پایین سازمان داشته باشند نباید هیچ اقدامی نمود.

فرایندها و وظایف مدیران ارشد مرتبط با انجام تراکنش‌های مالی و معاملات مهم سازمان خود را به درستی تفکیک، بازبینی و در صورت نیاز اصلاح کنید.

استفاده از VPN هنگام اتصال به Wi-Fi عمومی

راهکارهای امنیت سایبری و استفاده از vpn

VPN (شبکه خصوصی مجازی) سرویسی است که یک اتصال امن و رمزگذاری شده بین دستگاه شما و یک سرور راه دور از طریق اینترنت ایجاد می کند. یک VPN می تواند به شما کمک کند هنگام اتصال به شبکه های Wi-Fi عمومی از داده های خود در برابر رهگیری یا دستکاری توسط هکرها یا سایر عوامل مخرب محافظت کنید.

راهکارهای امنیت سایبری سفارشی

استفاده از پلتفرم ها و اپلیکیشن های مختلفی همچون سیستم داشبورد مدیریتی، نرم افزارهای حسابداری، سامانه خدمات باشگاه مشتریان و سامانه hrm و crm جدیت بهره گیری از راهکارهای امنیت سایبری سازمان را به مدیران و پرسنل خاطرنشان می‌کند.

در این مقاله از رئال ربات بهترین راهکارهای امنیت‌ سایبری، کاهش ریسک و حفاظت از داده‌های حساس سازمان‌ها را مورد بحث قرار دادیم. توصیه می‌کنیم از اسکریپت ابزارهای سایبری برای راه‌اندازی سیستم امنیت اطلاعات سفارشی خود کمک بگیرید.

سطح تخصص شما در زمینه امنیت داده ها و پیشگیری از حملات سایبری چقدر است؟ چه میزان وقت، انرژی و هزینه صرف امنیت داده های سازمان خود می‌کنید؟

امیرحسین مهردوست | بنیان گذار و لیدر تیم رئال ربات

برچسب ها:
درج دیدگاه
fa_IRIR